اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهل وچهارمین نشست سراسری کتاب خوان در شهرستان شبستر برگزار می شود

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۷ ب.ظ

شنبه31/05/1394

چهل وچهارمین نشست سراسری کتاب خوان در شهرستان شبستر برگزار می شود

 چهل وچهارمین نشست کتاب خوان کشور و اولین نشست کتاب خوان ویژه شهرستان شبستربا مشارکت نهاد ها وارگانهای فرهنگی شهرستان،مهمانان استانی وبا حضور فعال کتابداران ، نویسندگان ، اهالی رسانه و فعالین فرهنگی در شبستر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر  محسنی ، با اعلام این خبر گفت: سلسله نشست های کتاب خوان در راستای برنامه مطالبه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه ها مبنی بر ضرورت مطالعه  وبه اشتراک گزاری کتابهای خوانده شده  به توسط اعضاء کتابخانه ها وکتابداران ومسئولین وفعالین عرصه فرهنگ برگزار می گردد.

محسنی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان شبستر با اشاره به نحوه برگزاری این نشست گفت :بر طبق برنامه ریزی صورت گرفته ثبت نام از نفراتی که مایل به شرکت در این نشست علمی وفرهنگی هستند از طریق اداره شهرستان صورت گرفته وبعد از تأییدمحتوایی کتب پیشنهادی جهت ارائه در نشست به توسط کارشناسان اداره کل ونهاد کتابخانه های عمومی کشور، دوازده نفر و هر کدام به مدت هفت دقیقه به معرفی کتاب مورد نظر خود خواهند پرداخت..

وی در ادامه با بیان این مطلب که شهرستان شبستر با دارا بودن17باب کتابخانه نهادی ومشارکتی پتانسیل بالایی در عرصه فرهنگ کتاب وکتابخوانی دارد گفت:با توجه به این موضوع مشارکت نهاد ها وارگانهای دیگر در کنار عموم مردم در این نشست حائز توجه ودارای اهمیت بیشتری است.

محسنی خاطر نشان کرد:د این نشست جناب سرهنگ رزمی فرمانده محترم سپاه ناحیه شبستر،  حجه الاسلام والمسلمین حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان،حجت الاسلام والمسلمین پرورشی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان در کنار اعضاء وکتابداران کتابخانه های شهرستان به معرفی کتاب در حوضه های مختلف خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری در سطح شهرستان شبستر هر دوماه یک بار سلسله نشستهای کتابخوان برگزار خواهد شد از مشارکت وهمراهی فرمانداری محترم شهرستان شبستر، سپاه ناحیه شبستر،اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  شبستر وشهرداری شبستر از تلاشها واقدامات سایر ارگانها تشکر وقدردانی کرد.

شایان ذکر است این نشست روز چهار شنبه رأس ساعت10الی12 در محل آمفی تئاتر کتابخانه شبستر برگزار خواهد شد..

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

بازدید کارشناس امور کتابخانه ها از بخش کودک کتابخانه شیخ محمود شبستری

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ

چهارشنبه28/05/1394

کارشناس امور کتابخانه های استان از بخش کودک کتابخانه شیخ محمود شبستری بازدید واز نزدیک با فعالیتهای این بخش آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان شبستر طی بازدید سرکار خنم آپند از شهرستان شبستر از نزدیک از بخش کودک این کتابخانه آشنا وبا فعالیتهای این بخش آشنا شدند.وی در طی این بازدید با تحسین از عملکرد ویژه این بخش تأکید کردند:نهاد کتابخانه های عمومی کشور به بخش کودک در کتابخانه های کشور بهای زیادی داده وسعی دارند این بخش را فعالتر از قبل در کتابخانه ها راه اندازی کنند.در این بازدید مربیان خانه قرآنی طاها وخانه کتاب کودک رهافعالیتها وکلاسهای در حال برگزاری این بخش را تشریح کردند.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

جلسه هماهنگی وبازدید کارشناسان اداره کل با مسئولین کتابخانه های شهرستان

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۴۱ ب.ظ

چهارشنبه28/05/1394

جلسه مسئولین کتابخانه های شهرستان شبستر با حضور کارشناس مسئول امور کتابخانه های استان در سالن کنفرانس اداره برق شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر جلسه هماهنگی به منظور آمادگی برای بازدید کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور کارشناس مسئول امور کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در محل سالن کنفرانس اداره برق شبستر برگزار گردید.در این جلسه که به منظور هماهنگی بیشتر برای بازدید های آتی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می گردید مسائلی از قبیل امور فرهنگی وتبلیغاتی،جذب عضو امانت کتاب،مستند سازی اقدامات انجام شده وهمچنین نحوه ارائه گزارشات به اداره کل و...مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه مسئولین کتاخانه های شهرستان به همراه خانم آپند کارشناس مسئول کتابخانه های استان از بخش کودک کتابخانه شیخ محمود که به تازه گی به بهره برداری رسیده است بازدید کردند.

شایان ذکر است بازدید از کتابخانه های شهرستان یکی دیگر از اولویته های کاری سرکار خانم آپند طی روزهای چهار شنبه وپنج شنبه خواهد بود.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نشست کتابخوان در کتابخانه الغدیردریان

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۲ ب.ظ

چهارشنبه28/05/1394

اولین نشست کتابخوان در کتابخانه الغدیر دریان با حضور اعضای فعال کتابخانه برگزار شد. ...

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان شبستر همزمان با سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و در جهت آشنایی جوانان با سیره عملی آن حضرت، اولین نشست کتابخوان در کتابخانه الغدیر دریان با حضور اعضای فعال کتابخانه برگزار شد.
در این نشست دو نفر از اعضای کتابخانه به معرفی کتابهای کاش تو را می دیدم (نویسنده مژگان شیخی) که درباره مسائل تاریخی و فضائل حضرت معمومه (س) می باشد و کتاب خاک های نرم کوشک (نویسنده سعید عاکف) با موضوع زندگینامه سردار شهید عبدالحسین برونسلی، پرداختند.
همچنین در این نشست سخنران برنامه به ایراد سخن درباره فراز ها و فضائل حضرت معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

لبیک یا حسین(خواندنی ها)

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ب.ظ

دوشنبه19/05/1394

 لبیک یا حسین از منظر سید بزرگوتر سید حسن نصرا...دبیر کل حزب ا...لبنان

سید حسن نصر الله: آمریکایی ها نمی فهمند که معنی لبیک یا حسین چیست...لبیک یا حسین را بسیار از ما شنیده اند...لبیک یا حسین یعنی تو در معرکه جنگ هستی، هر چند که تنهایی و مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم و خوار شمرند.لبیک یا حسین یعنی تو و اموالت و زن و فرزندانت در این معرکه باشند.لبیک یا حسین یعنی مادری فرزندش را به میدان دفاع می فرستد ...

به یاد شهدا ومادران شهدا

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

تسلیت شهادت جانگداز رئیبس مکتب جعفری

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۴ ب.ظ

دوشنبه19/05/1394

مولا جان! قسم به بقیع! قسم به فجر! قسم به اولین سپیده عدالت، که معجزه مهدوی(علیه‏السلام) به وقوع خواهد پیوست و آستان کبریایی تو برای همیشه؛ در آغوش آرزومندان خواهد بود!
ما را بگیر دست، که از پا افتاده‏ایم آقا! به حق تربت پنهان مادرت(علیهاالسلام)

ادار.ه کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر سالروز شهادت جانگداز رئس مکتب جعفری حضرتامام جعفر صادق (ع)به عموم شیعیان وپیروان راستین آن حضرت تسلیت وتعزیت عرض می نماید.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

زندگی نامه حضرت امام جعفر صادق(ع)

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۳۸ ب.ظ

دوشنبه19/05/1394

نام: جعفر (به معنى نهر جارى پرفایده)

کنیه: ابو عبداللّه لقب: صادق

پدر: حضرت محمد بن على (ع)

مادر: معروف به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابى بکر

تاریخ ولادت: یکشنبه ۱۷ ربیع الاول ، سال ۸۳ هجرى

مکان ولادت: مدینه مدت عمر مبارک : ۶۵ سال

علت شهادت: مسمومیت قاتل ملعون: منصور دوانیقى (خلیفه عباسى)

زمان شهادت: یکشنبه ۲۵ شوال ، سال ۱۴۸ هجرى

مدفن مطهر: قـبـر شریفش در قبرستان بقیع (واقع در مدینه منوره) در کنار قبر پدر و جدّ و عمویش امام حسن مجتبى (علیه السلام) مى باشد.شکلک های محدثه

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

اولین نشست کتابخوان شهرستان شبستر برگزار میشود.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۹ ق.ظ

پنجشنبه15/05/1394

نشست کتابخوان شهرستان شبستر برگزار میشود.

این مطلب را محسنی رئیس اداره شهرستان شبستر در گفتگو با روابط عمومی عنوان وتأکید کرد:هدف از برگزاری این نشستها ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی در سطح جامعه است واین اداره تلاش دارد همسو وهمراه با برنامه های ملی نهاد کتابخانه های عمومی کشور جزو اولین شهرستاه های کشور باشد که نشست را برگزار میکند.

وی با بیان اینکه تنها وظیفه کتابدار وکتابخانه ها نیست که فرهنگ مطالعه را در جامعه گسترش دهد افزود:امید است این نشستها علاوه بر بالا بردن میزان مطالعه در بین کتابداران واشتراک گزاری کتابهای خوانده شده  تحرکی در بین نهاد های امر ودخیل در این مقوله ایجاد کند.وی تأکید کرد:رویکرد ما در امر مطالعه رویکرد و منویات مقام معظم رهبری وبرنامه ها وبخشنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد عموم مردم ومسئولین خصوصأ کتابداران واعضاء کتابخانه های شهرستان با حضور پررنگ ومؤثر خود در این گونه نشستها آشتی دوباره ای با کتاب وکتابخوانی در سطح شهرستان با فرهنگ شبستر را ایجاد کنند.

شایان توجه است این نشست در حالی درشهریور ماه سالجاری وهمزمان با هفته دولت برگزار میشود که هنوز ابتدای راه بوده ودر بسیاری از مراکز استانها هم برگزار نشده است.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

جلسه انجمن کتابخانه شیخ محمود شبستری برگزار شد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ

دوشنبه12/05/1394

جلسه دوم کتابخانه شیخ محمود شبستری روز یکشنبه در محل کتابخانه برگزار شد.

در این جلسه که باحضور اکثریت اعضاء انجمن برگزار شد بعد از بحث وگفتگو وتبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری اولین نشست کتابخوان شهرستان شبسترمقرر گردید این نشست درشهریور ماه ومصادف با هفته دولت ومیلاد مبارک ومسعود امام رضا(ع)با حضور نهاد ها وارگانهای شهرستان شبستر،دانشگاهها سپاه ناحیه شبستر و...برگزار گردد.شایان ذکر است طرح ملی کتابخوان یکی از طرحهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای معرفی وبه اشتراک گذاری کتاب در بین علاقه مندان وافزایش میزان مطالعه در بین کتابداران در سلسله نشستهایی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

برگزاری جلسه شورای اداری همکاران شهرستان

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ

یکشنبه11/05/1394

جلسه شورای اداری مسئولین کتابخانه های شهرستان شبستر برگزار شد.

در این جلسه که در محل کتابخانه شیخ محمود شبستری تشکیل شد موارد معتدد اعم از:

 1.لزوم قانون گرایی و نظم در کتابخانه های تابعه با حضور به موقع در جلسات و شیفت کاری و هماهنگی با مافوق در استفاده از مرخصی.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر